tag:blogger.com,1999:blog-61282196573580704572024-03-08T12:55:06.524+02:00AltfelDespre nimic în mod specialrthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.comBlogger201125tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-29112349199863370002021-07-02T23:02:00.000+03:002021-07-02T23:02:03.972+03:00Virusul credințeiA început ca orice viroză: dintr-un loc anume. Și dintr-un loc anume. Doar că nimeni nu știe exact. Trece de la om la om, ca orice virus. Nimeni nu știe cum. Simptomele lipsesc. Morții lipsesc. De fapt, există morți, dar au prea puțină legătură cu infecția. Toate analizele microbiologice și genetice nu au evidențiat nimic. rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-84106063749356293222021-01-15T17:17:00.000+02:002021-01-15T17:17:12.905+02:00Lumina razei Datată 07.06.1990, în TheodoraÎn pădurea cea de platină,Cu pas ușor de pătrunzi, Fără gînd de patimă,Ochii-n jos să nu ascunzi. Vei vedea cum se deschidePoarta dintr-un basm,Cu mii de mii de oceanide,Din țara unde nu-i marasm.Regina lumilor de visTe va primi cu mult alaiȘi timpul va fi închis,Acolo cît va fi să stai. Cerurile, cu taine-adînci, În față-ți vor rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-28629490509603731022020-09-03T21:45:00.005+03:002020-09-03T22:20:37.902+03:00Lasă, dom'le, că facem alta! Vine genialitatea, pîș-pîș și... ZBANG!, dă cu copita!Am aflat explicația (nu justificarea) pentru dezinteresul românilor față de moștenirea culturală materială și/sau scrisă!Iată concluzia, faptele după aceea: românii sînt ultima cultură orală a Europei, românii sînt ultimii în această zonă a lumii care au scris în limba lor. Toți cei din jurul lor, la vest sau la est sau la sud ori nord, rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-55297906058304689952020-06-19T21:44:00.006+03:002020-06-19T21:48:47.810+03:00Artă vs. artistÎn ultima vreme, în micul meu univers virtual, s-a iscat un subiect în a cărui participare mi-a atras o serie de critici și care, în sine, a generat, în acest univers, discuții aprinse și opinii mai mult sau mai puțin acide.Este vorba despre înfățișări ale artei create, unele dintre ele, în contextul unei subculturi denumită sau auto-denumită "queer". Ce am observat? Faptul că opiniile despre rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-37310509525642219262020-04-13T17:40:00.007+03:002020-08-21T12:26:27.228+03:00Molima încoronată
Fiindcă nu pot scrie de jos în sus, o să fii nevoit(ă) să prefiri acest lung articol pînă ajungi la secțiunea pe care n-ai citit-o.
1.
Este molima cu coroană un fenomen nomotetic? Posibil, altfel nu ar fi declarată pandemie.
Este abordată așa sau idiografic? Realitatea ne arată o puzderie de abordări individuale.
Cumva, pe drum, omenirea a primit eticheta de globală, dar, în realitate este rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-56907461389675866802020-04-02T16:48:00.003+03:002020-04-02T16:48:56.717+03:00În vremea molimeiCitesc tot felul de opinii despre cum va fi lumea după pandemia Covid19....
Mărturisesc că nu pricep nimic, poate fiindcă, oricum, fiecare zi de mîine este diferită de fiecare zi de azi sau de ieri, așa că.....
În schimb, pot constata, deloc surprins, surprinderea și neliniștea multor oameni și, mai ales, manageri ai instituțiilor publice de cultură. Starea de criză din prezent a evidențiat o rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-26021044572098635552020-04-02T16:23:00.002+03:002020-04-02T16:23:12.595+03:00Publicurile din universurile virtualeSegmentarea pieței este unul dintre subprocesele importante ale
marketingului. La finalul acestuia, organizația va ști care este
legătura dintre oferta sa și destinatarul acesteia. Lumea virtuală și
universurile sale funcționează destul de mult în modul în care
funcționează lumea reală. Aceasta înseamnă că, în ambele lumi, vom
găsi indivizii grupați pe baza unor criterii socio-demografice,
rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-65071908571621958782020-04-02T16:22:00.000+03:002020-04-02T16:22:05.702+03:00Marketingul în societatea informaționalăA doua mare categorie de utilizări ale tehnologiilor societății
informaționale este cea din categorie generică "marketing", care include
aproape tot ceea ce face o organizație culturală și este vizibil în
mediul virtual. Deși folosește noțiunile de bază ale marketingului obișnuit, marketingul on-line cunoaște câteva mici deosebiri.
În primul rând, mediul on-line cuprinde mai multe universurirthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-44320705732883758202020-04-02T16:19:00.004+03:002020-04-02T16:19:47.173+03:00Productivitatea tehnologiilor informaționaleCele două mari utilizări ale tehnologiilor societății informaționale
sunt utile în mod diferit organizațiilor culturale. Utilizarea
productivă, care presupune realizarea și oferirea de produse/servicii
culturale trebuie abordată diferenția, în funcție de domeniul de
activitate culturală. Utilizarea pentru scopul generic de marketing este
transversală și impune diferențieri minime. Pentru rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-8960001037849841382020-04-02T16:17:00.000+03:002020-04-02T16:17:45.339+03:00Utilizarea resurselor externeIncluderea instrumentelor societății informaționale în activitatea
obișnuită a instituțiilor publice de cultură se poate face și prin
folosirea serviciilor unor furnizori externi. Această opțiune are un
mare avantaj: calitatea rezultatelor. Desigur, calitatea este condiționată, în primul rând, de profesionalismul personalului din instituție, începând cu managerul. Dacă managerul nu știe ce rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-47640259283733020532020-04-02T16:16:00.000+03:002020-04-02T16:16:41.153+03:00Despre alfabetizarea tehnologicăAlfabetizarea tehnologică a salariaților este, evident, necesară, dar nu
este și suficientă. Pentru ca organizația să fie activă și vizibilă în
lumea informației, este obligatoriu ca salariații să fie alfabetizați și
în ce privește tehnologiile informației. La fel de alfabetizată ar
trebui să fie și organizația. Iată o listă minimală de sarcini pentru
manager: -ia măsuri pentru ca rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-90828413828124799512020-03-19T13:28:00.004+02:002020-03-19T13:28:53.051+02:00Inadecvarea informaționalăAbordarea societății informaționale în instituția publică de cultură din
România impune acordarea unei atenții deosebite resursei umane alocate
acestei demers.
Există două modalități principale: a)folosirea, în totalitate, a resursei umane interne b)utilizarea serviciilor externalizate. Ambele abordări au avantaje și dezavantaje. Din experiența mea directă, pot afirma că cea mai potrivită rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-87899056131217532472020-03-19T13:26:00.005+02:002020-03-19T13:26:54.327+02:00Organizația culturală informaționalăTrecerea unei instituții publice de cultură către societatea
informațională trebuie să fie un proces abordat strategic. Din această
perspectivă, se poate pune întrebarea dacă managementul realizat în
contextul unui contract cu o durată limitată și fără certitudinea
continuității.
Apreciez că demersul care privește transformarea
unei organizații "clasice" într-o organizație scalabilă, rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-68924701839109049632020-03-19T13:26:00.002+02:002020-03-19T13:26:07.511+02:00Managerul vs. societatea informaționalăExistența, în sine, a unei extraordinare diversități de tehnologii ale
societății informaționale nu este suficientă pentru a asigura succesul
organizației culturale. Cum, la fel, nu asigură succesul managerului.
Pentru ca aceste tehnologii să aibă efecte pozitive reale asupra
organizației, managerul este factorul critic.
În primul rând,
managerul trebuie să cunoască care anume tehnologii rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-30983769285523318922020-03-19T13:25:00.003+02:002020-03-19T13:25:27.186+02:00Despre tehnologiile societății internaționaleTehnologiile societății informaționale pot fi divizate în câteva categorii: -hardware. Includ echipamente de diferite tipuri, rețele de comunicații și oameni
-software. Includ aplicații informatice, conținut informațional în
formă digitală, capacitățile intelectual-cognitive ale oamenilor
-independente. Pot funcționa și pot fi utilizate fără a fi necesară
conectarea la o rețea. În general, rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-47974211069968022342020-03-19T13:24:00.004+02:002020-03-19T13:24:36.532+02:00Impactul societății informaționaleImpactul tehnologiilor societății informaționale în activitatea
instituțiilor publice de cultură din România variază destul de puțin,
undeva la baza potențialului acestor tehnologii. În general, pe baza
interacțiunii directe cu multe și variate instituții publice de cultură,
pot afirma că aceste instituții se înscriu în media întregului sistem
instituțional public.
-internetul este folosit rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-55383976229773014762020-03-19T13:23:00.002+02:002020-03-19T13:23:38.854+02:00Limitele evaluării cantitativeDupă cum spuneam, unul dintre criteriile de evaluare a performanței
instituției publice de cultura este cantitativ: numarul de persoane care
utilizeaza oferta de servicii culturale. Este discutabil dacă o
instituție publică de cultură poate oferi produse culturale. Apreciez ca
este discutabilă o astfel de opțiune, fiindcă produsul (cultural) este
un obiect, iar instituțiile publice de rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-87029414320272863932020-03-19T13:21:00.000+02:002020-03-19T13:21:12.159+02:00Activitățile manageruluiIdentificarea activităților pe care le realizează un manager, astfel
încât să poată fi definiți indicatorii de evaluare ar trebui să
pornească de la analizarea conținutului muncii. Ce face și, mai ales, ce
NU FACE un manager.
Avem câteva exemple cu ce nu face: -nu panotează expoziții. Panotarea o fac muzeografii. -nu joacă în piesele de teatru. Interpretarea este treaba actorilor. -nu rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-27993855750389471342020-03-19T13:19:00.002+02:002020-03-19T13:19:20.827+02:00Ce evaluăm la un manager?Evaluarea managerului este acceptată ca un proces firesc, mai ales în
contextul unui contract de management. Totuși, ce se evaluează?
Lecturând legislația în vigoare vom constata, deloc surprinzător, că
evaluarea este, în realitate, a organizației: număr de X, număr de Y
etc. Atunci când a fost creată actualul sistem de evaluare, teribil de
stufos, nimeni nu s-a gândit la câteva aspecte.
rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-47349427223924027692020-03-19T13:18:00.004+02:002020-03-19T13:18:33.728+02:00Diversificarea activitățilorDeoarece autoritățile finanțatoare utilizează indicatori numerici pentru
evaluarea performanței instituțiilor culturale, acestea din urmă se văd
nevoite să adopte tot felul de măsuri pentru creșterea numărului de
beneficiari. (Desigur, discuția ar trebui abordată diferențiat, în
funcție de specificul fiecărei organizații. Un teatru este deosebit de
un muzeu sau de o bibliotecă). Aceste rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-1530846121545817422020-03-19T13:17:00.001+02:002020-03-19T13:17:12.953+02:00Ponderarea indicatorilorPornind de la premisa că pot fi identificați și aplicați indicatori
adecvați pentru evaluarea performanței unei instituții publice de
cultură (și ținând seama de specificul subdomeniului de activitate al
fiecăreia), se pune întrebarea dacă acești indicatori trebuie aplicați
per se sau dacă este necesară o ponderare a acestora. Nu voi discuta,
aici, despre contextul, să spunem, politic în rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-34847387025207160152020-03-19T13:16:00.003+02:002020-03-19T13:16:28.131+02:00Performanța organizațieiÎnainte de a reveni la performanța managerului, o să mai rămân, preț de
câteva articole, la nivelul organizației. Pentru început subliniez o
eroare freventă, atât în planificare, cât și în evaluare: confuzia între
elementele mediului intern și cele ale mediului extern. Evitarea
acestei confuzii se poate face foarte ușor: orice cauză a unui set de
fenomene care NU poate fi controlată DIRECT rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-70173981948591347052020-03-19T13:15:00.002+02:002020-03-19T13:15:35.389+02:00Manager sau organizație?De ce este discutabil semnul de egalitate între evaluarea managementului
și evaluarea organizației publice de cultură? Chiar dacă nu este
evident, acțiunile și rezultatele managementului nu sunt și nu pot fi
congruente cu activitățile și rezultatele organizației. Pentru început, o
să mă refer la evaluarea organizațiilor. În primul rând, este important
să înțelegem că organizațiile din rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-53240434577302109972020-03-19T13:14:00.003+02:002020-03-19T13:14:27.990+02:00Non-evaluarea manageruluiÎntr-un articol trecut spuneam că managerul ar trebui să se
obișnuiască cu ideea că performanța lui nu va fi recompensată pe măsură.
Acesta este un truism atât banal încât ascunde multe alte truisme:
-cultura instituționalizată din România NU este o afacere. Aceasta este o
afirmație cu nuanțe. Puținii colecționari care închiriază muzeelor
unele colecții par a face afaceri cu o marjă de rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6128219657358070457.post-10530739030886311062020-03-19T13:13:00.002+02:002020-03-19T13:13:26.395+02:00Psihologia în managementCe înseamnă, de fapt, abordarea psihologică în management? Pornește de
la încredere, cuprinde capacitatea de a fi model, conține înțelegere și
empatie. Dozarea tuturor acestora definesc arta managementului și permit
depășirea unor amenințări importante, cum este sistemul de salarizare,
care scapă controlului unui manager. Deoarece sistemul de salarizare
este conceput mecanicist, se ajunge, rthhttp://www.blogger.com/profile/17814925226778880154noreply@blogger.com0