joi, 19 martie 2020

Activitățile managerului

Identificarea activităților pe care le realizează un manager, astfel încât să poată fi definiți indicatorii de evaluare ar trebui să pornească de la analizarea conținutului muncii. Ce face și, mai ales, ce NU FACE un manager.

Avem câteva exemple cu ce nu face:
-nu panotează expoziții. Panotarea o fac muzeografii.
-nu joacă în piesele de teatru. Interpretarea este treaba actorilor.
-nu aranjează cărți în rafturi. Pentru această activitate există bibliotecarii.
Atunci, pentru ce ar trebui să fie plătit un manager?! Sugerez să pornim de la obligațiile legale ale reprezentantului legal al unei organizații:
-ia măsuri pentru A, B, C, D
-comunică și informează
-stabilește și decide
-participă la întâlniri și discuții
-angajează răspunderea juridică a organizației
-stabilește și aprobă planurile, strategiile și căile de dezvoltare ale organizației.


Evaluarea activității managerului ar trebui să fie anuală și nu mai frecventă (de altfel, și în prezent, este anuală). Evaluarea ar trebui să urmărească:
-rezultatele măsurilor luate pentru A, B, C, D. De exemplu, măsurile concrete pentru îmbunățirea activităților în mediul on-line ale instituției... Nu întîmplător dau acest exemplu, având în vedere invizibilitatea on-line a multor instituții publice de cultură sau vizibilitatea vetustă ori pur și simplu primitivă.
-numărul comunicărilor și informărilor, ca și rezultatele acestora, traduse în îmbunătățire de procese ori reduceri de pierderi/deficiențe
-modificările pozitive rezultate din decizii
-parteneriate și colaborări cu terții - rezultate ale întâlnirilor
-efectele angajării răspunderii juridice a organizației (cu un corolar - răspunderea directă, administrativă, penală/contravențională, pentru prejudiciile aduse organizației... de exemplu cheltuieli de judecată, dobânzi și alte accesorii pentru diferite litigii pierdute)
-documentele de planificare strategică/tactică și activitățile rezultate din aceste planificări.


Această enumerare pur exemplificativă modifică, total, ceea ce ar trebui să înțelegem prin management. Din experiență directă, vă pot spune că cel mai obositor era să stau cu picioarele cățărate pe birou și să gândesc soluții pentru problemele sistemice ale organizației. De multe ori, solicitam să realizez sarcini de execuție pentru a mă relaxa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu