Apreciez că demersul care privește transformarea unei organizații "clasice" într-o organizație scalabilă, flexibilă și prezentă în mai mult de un spațiu se poate realiza și în condițiile unei limitări temporale a activităților managementului.
Crearea unei organizați informaționale este o intreprindere care combină abordarea vizionară a conceptului unei expoziții muzeale permanente cu abordarea punctuală a ofertei de spectacole a unui teatru.
Managerul care dorește o organizație a informației trebuie să înțeleagă, în egală măsură, ce anume din patrimoniul organizației este susceptibil să fie transformat în informație digitală și care tehnologii pot fi implicate pentru a obține un raport cost-beneficiu pozitiv pe termen lung. Apar firești diferențieri între tipurile de organizații.
Un manager de muzeu ar trebui să cerceteze patrimoniul deținut și să decidă asupra bunurilor care să fie transformate în informație, respectiv asupra etapelor acestui proces. În egală măsură, managerul, cunoscând posibilitățile fiecărei tehnologii ar trebui să decidă care tehnologie este mai potrivită pentru anumite categorii de bunuri. Pentru unele ar fi utilă și necesară o scanare 3D, pentru altele ar fi suficiente fotografii însoțite de descriptori de tip text.
Într-un mod similar ar trebui procedat în cazul unei biblioteci, ținând seama că marea majoritatea a bunurilor culturale ar putea fi scanate pentru extragerea textului, opțiunile 3D fiind mult mai puțin utile.
În cazul unei instituții de spectacole, trecerea spre societatea informațională ridică provocări diferite, având în vedere că ceea ce oferă acestea sunt expresii artistice vii. Transmirea televizată (inclusiv sistemele de streaming on-line) sunt o soluție confortabilă și verificată. Totuși, deschiderea către un public mult mai larg și mai divers ar putea să implice, de exemplu, tehnologiile realității virtuale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu