sâmbătă, 6 februarie 2016

Iftode cugeta de-a valma, ca noi toți

Cum ar veni, se scula numai cu noaptea în cap. Multă vreme se gîndise ce-avea sculatu' cu capu' și noaptea încît, pînă la urmă, nici acum, cînd ajunsese să cugete, nu pricepea. Prima și întîiași dată, era că el, cînd se scula, n-avea nimic în cap. Diferite chestii apăreau mai încolo, după ce se scula, dar cînd se scula avea capul gol, fără nimic în el. A doua la mînă, era că dac-ar fi fost să se scoale cu ceva în cap, aia n-ar fi fost noapte. Ar fi fost muierea, ciorba mîncată seara, picuratul auzit de la buda vecinilor cînd se ducea vecina la baie, zgrunțurii de la gresia din bucătărie.....alte chestii, nu noaptea. În al treilea rînd, era sigur că noaptea n-ar fi avut loc în capul lui. Avea capul mic. Ar fi putut înghesui muierea, ciorba, chiar și buda vecinilor plus toată gresia din bucătărie, dar noaptea n-ar fi avut loc. De împăturit, n-o putea împături, de făcut cocoloș n-o putea cocoloși, nici s-o mărunțească nu putea. Orice ar fi vrut să-i facă ar fi trebuit să știe care e forma nopții, dacă e întinsă ca o pînză sau ca o foaie de hîrie sau dacă e ca un cozonac, în care stă pămîntul ca o stafidă sau ca o bucată de rahat rahatul turcesc, adevărat turcesc, făcut de turci îi plăcea era frumos la turci fără șalvari cu turcoaicele îmbrăcate cu tricouri din care se văd sfîrcurile mai bine nu că îi scoate ochii muierea iar te uiți după altele nu vezi că sînt lîngă tine nu-ți mai place de mine am îmbătrînit ți-ai bătut joc de mine și acu te uiți după altele știam eu că nu trebuie să mă mărit cu tine cine-o fi inventat și măritatul sau însuratul ăsta ar fi fost mai bine cu muierea dacă nu ar fi fost însurat cu ea să stea de drag nu de frică că rîde lumea dacă se despart ce-or mai face copiii cum le-o fi pe acolo pe unde s-au dus sînt departe rău de tot cum ajung eu să îi văd să stau de vorbă cu ei să le repar ceva prin casă și-or fi lăsat amîndoi barbă și plete că și modele astea sînt și pleacă iar noaptea tot n-ar putea să o bage în cap ca să scoale cu ea înăuntru cum pizda mă-sii să bage noaptea în cap ce nebun s-ar gîndi că se poate face așa ceva iar doare unghia asta a naibilor ea ce-o avea de doare că n-are colțuri în carne oi avea cancer și nu-mi dau seama nu doare așa degeaba dar cancerul nu doare doar te omoară și mori de durere cînd te mănîncă cancerul țiganca aia ce mai înjura mînca-te-ar cancerul să te mănînce de nenorocit ce i-o fi făcut ăla să-l blesteme așa o jumătate de oră înjurase țiganul ăla gras cu mîinile în șolduri și crăcit în mijlociul străzii și nu repetase o înjurătură păi să-mi arunce în cap de sus și iar începea să înjure mare prostie să taie toți pomii, acu ' cînd e așa de cald vara de nu mai poți să respiri ei au tăiat toți pomii și au pus iarbă ca să facă spațiiverzi numai rîmele și coropișnițele stau la umbra ierbii te bate soarele în cap cînd mergi prin centru și e miezul verii n-am chef să spăl vasele le spăl eu și așa tot i se pare că ea face toate și el stă degeaba cît e ziua de lungă să fac așa cu adevărat să vadă cum e cînd nu fac nimic stau cu puța în sus în pat și mă uit la televizor n-am ce vedea uite așa mă plictisesc și nu fac nimic dar mă uit la televizor ca orice bărbat care se respectă și e bărbat nu cîrpă de rufe futu-ți pizda mă-tii de muiere nah să te înveți minte să mai ridici vorbe și să spui că nu fac nimic dar cînd stau ca neoamenii de mă uită dumnezeu în atelier cum e să aduc bani de ore suplimentare nu mă duc cu băieții la o bere n-am fost la o bere din tinerețe să mă duc la o berre nu să mă întîlnesc să discut probleme de serviciu să mă duc doar ca să beau o bere și atît nah mai și pe asta ți se pare că muncești mult 'ai cum să dea așa în ea că nu e nebun vin și ideile astea că să fac să dreg dar nu dau eu în ea numai ideile sînt de mine fac și eu ce pot face și ea ce poate dacă nu știe să dea găuri cu bormașina cum să o pună să dea găuri asta e treabă de bărbat nici buda vecinilor nu are loc în cap capul am loc să-l bag în budă păi da' dar buda o pot vedea complet și are loc în cap dar noaptea nu știu cît e de mare cum se întinde sau dacă se înaltă cît o fi noaptea de înaltă trebuie să spal vasele alea noo mii de ani că iar vine și face gălăgie și n-am chef de ceartă și ea muncește nici nu apucă să adoarmă stau și eu un pic și adoarme îmbrăcată ghemuită pe marginea patului cu un colț de pătură peste mijloc și sforăie încet și iar adoarme nemîncată șșșșș încet nu-ți fac nimic să-ți desfac cureaua asta că te strînge așa nani eu mai stau un pic și vin și eu în pat hai dormi vecinul care s-a mutat cînd s-o fi mutat țoapa aia de stătea înainte cum umbla îi mai trebuia un afiș pe ea să fie clar vreau să mă fut ce mai chirăia cînd și-o trăgea cu ăia în baie futai cu strigături nici ziua nu avea loc în cap dar de asta nu zicea nimeni că s-a sculat cu ziua în cap și de culcat cu ce mă culc în cap dacă mă scol cu noaptea în cap ar trebui să mă culc tot cu ea dar eu mă culc cu nevasta și nici pe ea n-o bag în cap dacă spun cum mă cheamă de 100 de ori mai înseamnă sau nu ceva Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode Iftode IftodeIftode Iftode IftodeIftode Iftode IftodeIftode IftodeIftode Iftodeiftodeiftodeiftodeiftodeiftodeiftodeiftodeiftodeiftodeiftodeiftode uit ce inseamna e ca oricare alt cuvint poate însemna orice în altă limbă ce o însemna cuvintele nu sînt decît ce spunem noi că înseamnă ele nu există ca atare ca cuvinte cum exist eu ca om numai cu noapte te poți scula în cap ce bou o fi fost ăla care a inventat așa vorbă dacă nu vorbești ce trece prin minte sînt cuvinte sau nu sînt cuvinte ce-o fi și noaptea asta ce-o fie ea ca atare fără să fie cuvîntul noapte cum or fi lucrurile alea pentru care nu sînt cuvinte dacă nu ai cuvinte să spui ciupercă ciuperca este sau nu este ca atare fără cuvîntul care să îi spună ce e

Iftode cugeta de-a valma, ca noi toți

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu